Xiaomi kończy 10 lat: Historia tego, jak gigant techniczny ewoluował przez lata

Xiaomi kończy 10 lat: Historia tego, jak gigant techniczny ewoluował przez lata

Xiaomi – powszechnie szanowana chińska firma elektroniczna – stała się znaną marką na rynku smartfonów na całym świecie. Firma zyskała pewną popularność jako Apple of China na początku swojej działalności, ale dzięki swojej rozszerzonej obecności w regionach, w tym w Indiach, mogła stać się domową marką dla milionów ludzi. Lei Jun założył Xiaomi jako firmę internetową w kwietniu 2010 roku, po tym jak stał się częścią takich podmiotów jak Kingsoft i UCWeb. Ale nie jest on sam za jej sukcesem. On, w rzeczywistości, założył firmę we współpracy z byłym Google China executive Lin Bin i pięć innych twarzy branży, mianowicie Dr. Zhou Guangping, Liu De, Li Wanqiang, Wong Kong-Kat i Hong Feng.

W ciągu 10 lat Xiaomi z powodzeniem podniósł poprzeczkę dla światowych producentów smartfonów i zaostrzył konkurencję dla uznanych i dojrzałych graczy, w tym Apple i Samsung. Firma napisała również swoją historię sukcesu w Indiach, gdzie krajowe firmy takie jak Karbonn, Micromax i Spice musiały ugryźć kurz głównie z powodu przybycia telefonów marki Mi i Redmi przez chiński podmiot.

Ponieważ Xiaomi obchodzi 10-lecie istnienia, oto krótka historia ewolucji i wzrostu na całym świecie.

Kwiecień 2010: Założenie

Współzałożyciele: Lei Jun, Lin Bin, Dr. Zhou Guangping, Liu De, Li Wanqiang, Wong Kong-Kat i Hong Feng założyli Xiaomi w Pekinie w kwietniu 2010 roku. Firma założyła swoje istnienie z logo „Mi”, które oznacza między innymi „Mobile Internet”, w tym „Mission Impossible”.

Sierpień 2010: Uruchomienie MIUI

Wkrótce po ustanowieniu swojej marki i podmiotu w Chinach, Xiaomi w sierpniu 2010 roku przyniósł MIUI jako swój firmware oparty na systemie Android – odpowiedź na TouchWiz Samsunga, ale z mnóstwem elementów pasujących do Apple’a iOS. Firma stworzyła również listę współpracowników do testowania MIUI, grupę osób, którą nazywa fanami Mi. Konkurenci tacy jak Huawei i Oppo również poszli w ślady Xiaomi i przynieśli swoje niestandardowe wersje firmware’u. Co więcej, MIUI ma ponad 279 milionów użytkowników na całym świecie.

Sierpień 2011: Prezentuje swój pierwszy smartfon

Xiaomi potrzebowała roku po ujawnieniu niestandardowego firmware’u MIUI, aby w sierpniu 2011 r. zaprezentować swój pierwszy smartfon oparty na tej własnej ofercie. Nazwał on telefon Mi 1, który nie wszedł do Indii, ale komercyjnie trafił do sprzedaży na niektórych rynkach Azji Wschodniej, oczywiście, w tym w Chinach.

Lipiec 2013: Rozszerza linię smartfonów o telefony Redmi

Po początkowym sukcesie z niedrogimi smartfonami Mi, Xiaomi rozszerzył swoją linię w Chinach, wprowadzając na rynek Redmi jako swoją podmarkę i wprowadził Redmi 1 jako pierwszy smartfon z nowego portfolio w lipcu 2013 roku. Marka Redmi jest obecnie skierowana do mas, podczas gdy Xiaomi chce dotrzeć do rynku premium ze swoją marką Mi.

Luty 2014: Ustanawia pierwszą siedzibę główną w Singapurze, która wykracza poza Chiny.

Wczesna podróż firmy w dużej mierze ograniczyła się do Chin, ale Xiaomi zrobiła krok w kierunku wyjścia poza Chiny i ogłosiła Singapur jako miejsce pierwszej międzynarodowej siedziby głównej w lutym 2014 roku. W ślad za Singapurem firma poszerzyła swój ślad, otwierając biura w Malezji, na Filipinach i w Indiach.

Lipiec 2014: Wchodzi do Indii z Mi 3

Po wielu oczekiwaniach dzięki przystępnym cenowo ofertom, Xiaomi w końcu wkroczyła do Indii w lipcu 2014 roku. Firma wprowadziła na rynek Mi 3 jako swój pierwszy smartfon w Indiach, który sprzedawał się jak gorące ciastka. Na szefa firmy w Indiach powołała także byłego współzałożyciela Jabong, Manu Kumar Jain, i rozpoczęła działalność lokalnie w tym kraju, korzystając z wkładu wiceprezesa Hugo Barry, byłego dyrektora ds. zarządzania produktami Google. W 2017 r. Jain został awansowany do roli Barry, ponieważ ta ostatnia przeniosła się na Facebooka, aby kierować zespołem wirtualnej rzeczywistości (VR).

Lipiec 2014: Mi Band jako pierwszy produkt Xiaomi do noszenia na ręce

Początkowo Xiaomi odniosła sukces jako producent smartfonów, ale w lipcu 2014 r. rozszerzyła swoją ofertę produktów, wprowadzając na rynek pasmo Mi jako pierwsze produkty możliwe do noszenia. Ultrakompaktowy Mi Band charakteryzował się 30-dniową żywotnością baterii oraz funkcjami takimi jak sen i śledzenie kondycji fizycznej. Zaledwie kilka miesięcy po wprowadzeniu na rynek, w grudniu 2014 r. Mi Band stał się kamieniem milowym miliona przesyłek.

Sierpień 2015: Rozpoczyna produkowanie telefonów w Indiach

Firma Xiaomi rozpoczęła działalność produkcyjną w Indiach w sierpniu 2015 r., współpracując z firmą Foxconn. Firma otworzyła swój pierwszy zakład w mieście Sri Sri w Andhra Pradesh. Był to drugi zakład firmy poza Chinami, a pierwszy znajdował się w Brazylii. W listopadzie ubiegłego roku firma ogłosiła, że aż 99 procent jej telefonów sprzedawanych w Indiach jest produkowanych w Indiach.

Maj 2017 roku: Otwiera pierwszy sklep Mi Home w Indiach

Pierwotnie Xiaomi był znany ze sprzedaży smartfonów online. Jednak w maju 2017 roku firma założyła swój pierwszy sklep Mi Home w Indiach – w Bengaluru – aby nie tylko sprzedawać, ale także prezentować swoją linię produktów indyjskim klientom. Było to kontynuacją początkowego posunięcia firmy do powiązania się z partnerami detalicznymi, takimi jak The Mobile Store do sprzedaży wybranych modeli offline w kraju. Strategia offline Xiaomi być może przyczyniła się do rozwoju jej działalności w Indiach, ponieważ w styczniu tego roku sprzedała ponad milion urządzeń offline w ciągu jednego dnia.

Styczeń 2018: Odbiera Samsungowi tytuł najlepszego sprzedawcy smartfonów w Indiach

Rosnący sukces Xiaomi utrudnił Samsunga, który od pewnego czasu był liderem rynku smartfonów w Indiach. W styczniu 2018 roku, raporty firm badawczych Canalys i Counterpoint Research ujawniły, że Xiaomi w końcu przekroczyła liczbę indyjskich wysyłek dokonanych przez Samsunga i zdobyła 25 procentowy udział w rynku w czwartym kwartale 2017 roku. Był to wzrost z dziewięciu procent Xiaomi miał w czwartym kwartale 2016 roku i dwa procent wyższy niż udział Samsunga w tym samym kwartale.

Maj 2018: Wchodzi do IPO na giełdzie w Hongkongu

Xiaomi w końcu rozpoczęła pierwszą ofertę publiczną (IPO) na giełdzie w Hongkongu w maju 2018 r. z zamiarem pozyskania 6,1 mld USD. Było to znacznie niższe niż pierwotny plan pozyskania ok. 10 mld dolarów.

Styczeń 2019: Uruchamia Redmi Go jako swój pierwszy telefon oparty na systemie Android Go

Chociaż Xiaomi był popularny wśród swoich kieszonkowych smartfonów od początku swojego istnienia, firma współpracowała z Google w styczniu ubiegłego roku, aby uruchomić Redmi Go jako najbardziej przystępny cenowo smartfon, jak dotąd. Redmi Go jest oparty na programie Google Android Go.

Wrzesień 2019: Sprzedaje ponad 100 milionów telefonów w Indiach w ciągu pięciu lat

Wiele osób w Indiach nie zna Xiaomi, ale bardzo dobrze znają jego marki Mi i Redmi. To samo w sobie pokazuje, jak firmie udało się rozwinąć swój rynek smartfonów w kraju. Mając to na uwadze, firma prowadzona przez Manu Kumar Jain we wrześniu ubiegłego roku ogłosiła, że od czasu swojego debiutu w lipcu 2014 roku sprzedała ponad 100 milionów telefonów na rynku indyjskim. Powodem przekonującej liczby sprzedaży jest nie tylko przystępność cenowa urządzeń, ale także taktyka marketingowa i strategie sprzedaży online offline, które firma zastosowała w kraju.

Listopad 2019: Prezentuje pierwszy smartwatch

Xiaomi cieszy się złą sławą, ponieważ kopiuje projekty produktów Apple, czego doskonałym przykładem jest Mi Watch. Firma przyniosła Mi Watch jako pierwszy smartwatch w listopadzie ubiegłego roku z ramką ze stopu aluminium i cyfrowym przyciskiem przypominającym koronkę, który przypomina Apple Watch. Mi Watch obsługuje również system operacyjny Google Wear OS z ulepszonym MIUI na wierzchu.

Styczeń 2020: czyni z „Poco” odrębny podmiot

Podobnie jak jego rodzimi konkurenci, w tym BBK Electronics, który jest właścicielem marek Oppo, Vivo, Realme i OnePlus, a także Huawei, który ma Honor jako podmarke, Xiaomi rozpoczął realizację strategii zdobywania szerszego rynku poprzez swoje marki Redmi i Poco. Poco F1 zadebiutował jako pierwszy telefon z podmarki Poco w sierpniu 2018 roku. Jednak w styczniu tego roku firma zdecydowała się na wydzielenie Poco jako osobnego podmiotu na rynek indyjski. Nowa firma przyniosła również niedawno Poco X2 jako pierwszy telefon z nowej strategii.

Więcej historii popularnych marek smartfonów na http://smartfonyrzeszow.pl/

Previous Jak napisać CV - poradnik

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Przyczepa zawisła na barierce toruńskiego mostu

Podczas nagłego podmuchu , porywistego wiatru, który przeszedł wieczorem przez naszą okolicę jedna z przyczep ciężarówki marki daf jadącej od strony Podgórza w kierunku Rubinkowa nagle przechyliła się na barierki

Wiadomości 0 Comments

NAJPIĘKNIEJSZY DZIEŃ W ŻYCIU… URATOWAĆ DZIECKO

Taki dzień jak dziś, zdarza się rzadko. Wszyscy, którzy przeżyli to co zdarzyło się na drodze krajowej nr 10 w Lubiczu, pod Toruniem będą go pamiętać długo. Młodszy aspirant Rafał

Wiadomości 0 Comments

Areszt i dozór za złamanie ustawy o przeciwdziałaniu

Dzisiaj (09.02) kryminalni z toruńskiej komendy doprowadzili do sądu jednego z braci podejrzanych o złamanie ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii. Sąd zadecydował o jego aresztowaniu na najbliższe trzy miesiące. Drugi z

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź