Niewidzialna wycieraczka

Niewidzialna wycieraczka

Wynalezione w 1903 roku i po raz pierwszy wprowadzone w pojazdach silnikowych w 1916 roku wycieraczki przedniej szyby zniknęły w tle jako zwykłe i powszechne części samochodu. Podczas gdy wycieraczki przedniej szyby odgrywają znaczącą i trwałą rolę od ponad wieku, nawet one ulegają pewnym poważnym przekształceniom w dzisiejszej erze postępu technologicznego.

Wady tradycyjnych wycieraczek

Technologia stojąca za wycieraczkami przedniej szyby nie zmieniła się w znaczący sposób w ciągu ostatnich 100 lat, więc nie są pozbawione obszarów wymagających dokładnego dostrojenia. Jedną z największych skarg na działanie wycieraczek jest ich skłonność do pasm i pisków. Gumowe pióra wycieraczek mają ograniczoną żywotność i czasami nie są w stanie działać w pełni podczas trudniejszych warunków pogodowych. Po zużyciu wycieraczki nie stykają się właściwie z przednią szybą, co powoduje nieprzyjemne piski i nieestetyczne smugi.

Niewidzialna wycieraczka

Istotą takich narzędzi jest wykonanie powłoki hydrofobowej z początkowo hydrofilowej szyby przedniej lub innego szkła. Oznacza to, że zwilżalność powłoki jest zmniejszona. Podczas nakładania produktu, który zawiera rozpuszczalniki, polimery i silikon, ciekły składnik odparuje. Pozwala to utworzyć cienką przezroczystą folię, która zapewnia hydrofobowość. Woda szybko stacza się z powierzchni, tworząc kulki. Jeśli mówimy o wysokiej jakości rozwiązaniach, to nie mają one żadnych wad. Działają wydajnie i wystarczająco długo. Sprawy wyglądają nieco inaczej w przypadku niedrogich i niskiej jakości środków hydrofobowych. Ich głównym problemem jest niska przezroczystość i niska wydajność filmu.

Zalety

Słaba widoczność na drodze i zanieczyszczona optyka kilkakrotnie zwiększają występowanie zagrożenia w czasie niesprzyjających warunków. Dlatego kierowcy są zmuszeni zmniejszyć prędkość i zmaksymalizować czujność w stosunku do tego, co dzieje się na drodze. Takie narzędzie, gdy jest stosowane, zapobiega gromadzeniu się brudu na częściach samochodowych. Nazwa samej substancji wskazuje jej przeznaczenie, ponieważ stosuje się ją w celu przeciwdziałania skutkom deszczu i brudu drogowego. Podczas stosowania takiego preparatu na powierzchni samochodu tworzy się warstwa hydrofobowa o specjalnej jakości.

Kiedy krople deszczu lub płynne błoto spadają na powierzchnię, występuje efekt odpychający. Ta aplikacja pomaga upewnić się, że krople wilgoci lub brudu nie pozostają na szybie samochodu, a tym samym poprawia widoczność drogi. Kiedy szkło poddaje się takiemu preparatowi, płyn lub brud, który dostaje się na jego powierzchnię, formuje się w małe kulki, które same zsuwają się, a gdy samochód porusza się, rozpadają się, gdy wieje wiatr. Warto zauważyć, że środek przeciwdeszczowy zastosowany na przedniej szybie lub karoserii samochodu nie wpływa w żaden sposób na bezpieczeństwo podczas jazdy. Tego nie można powiedzieć zaś o wycieraczkach, które, zwłaszcza kiedy poruszają się bardzo szybko, mogą rozpraszać uwagę kierującego samochodem i tym samym zwiększać zagrożenie dla niego.

Sprawdź ranking najlepszych niewidzialnych wycieraczek – https://autokosmetykaranking.pl/kosmetyki-samochodowe-rankingi/ranking-top-10-niewidzialnych-wycieraczek-samochodowych-2019/qtk_lohm  >>

Previous Meble fryzjerskie
Next Nasiona konopi - kolekcjonerskie, na masło konopne, na olej

Może to Ci się spodoba

Motoryzacja 0 Comments

Woskowanie samochodu

Utrzymanie samochodu w czystości, serwisie i konserwacji to najlepszy sposób na przedłużenie jego żywotności. Podczas gdy większość właścicieli samochodów, ciężarówek i SUV-ów koncentruje się na konserwacji silnika, przekładni i zawieszenia,

Motoryzacja 0 Comments

Jak naprawić ekoskórę?

Naturalna skóra to materiał, który jest stosunkowo drogi. Coraz częściej więc na rynku pojawiają się buty, torebki czy meble wykonane z ekoskóry. Ekoskóra jest materiałem bardzo chętnie wykorzystywanym także do

Motoryzacja 0 Comments

Kierowcy ciężarówek coraz rzadziej uczestnikami wypadków

W ubiegłym roku ciężarówki brały udział w 3377 wypadkach drogowych na polskich drogach. W 2006 roku tego typu zdarzeń był ponad 7,6 tys. – wynika z raportu opracowanego na potrzeby akcji „Profesjonalni

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź