Jak pozbyć się niewielkich rys po myjni automatycznej?

Jak pozbyć się niewielkich rys po myjni automatycznej?

Wśród profesjonalistów zajmujących się malowaniem samochodów istnieje pojęcie mało znane przeciętnemu człowiekowi: „twarda” i „miękka” rysa samochodowa. O ile te pierwsze najczęściej powstają przy wypadkach, to miękkie mogą być nawet efektem mycia pojazdu. Zatem jak pozbyć się niewielkich rys po myjni automatycznej?

Rodzaj lakieru

Twardość lakieru determinuje metody pielęgnacji karoserii, a do tego procesu należy podchodzić dość świadomie, stosując niezbędne metody lakierowania na tym lub innym poziomie. Wybierając lakier w punkcie sprzedaży emalii, natkniesz się na kilka rodzajów oznakowań: MS, HS i UHS. Litery te dokładnie scharakteryzują wskaźnik twardości, to znaczy poziom odporności na wpływy mechaniczne środowiska zewnętrznego (zadrapania) i łatwość utrzymania warstwy ochronnej. Również trzy gradacje odzwierciedlają procent składników i dodatków dodanych do substancji. Pierwszy typ wyróżnia się łatwością pojawiania się zadrapań na ciele i prostotą ich usuwania przez polerowanie. Z czasem lakier pod oznaczeniem MS nie pęka, ale warto dokładniej monitorować jego stan. Drugi rodzaj oznakowania – HS – jest bardziej odporny na zarysowania, ale jeśli nadal jest uszkodzony, polerowanie potrwa dłużej. Jednak, jak mówią eksperci, polerowanie może osiągnąć doskonałe wyniki – uszkodzenia będą niezauważalne. UHS jest najtwardszym lakierem. Można go zarysować tylko z wielką siłą.

Jak pozbyć się małych zadrapań?

Załóżmy, że masz rysy na karoserii samochodu Przeszedłeś przez polerkę po jej powierzchni. Zadrapania są prawie niewidoczne? Najprawdopodobniej masz do czynienia z łagodnym rodzajem lakieru. Wystarczy wykonać drugie dokładne przejście z zastosowanym środkiem wygładzającym zarysowania. Jeśli cienka sieć zarysowań jest widoczna nawet po drugim przejściu, prawdopodobnie masz do czynienia z twardszą powłoką. W takim przypadku musisz dodać trochę więcej połysku, nieznacznie zwiększyć prędkość obrotową maszyny do polerowania i docisnąć ją nieco mocniej do powierzchni. Bardziej skuteczną metodą usuwania zadrapań jest polerowanie specjalną maszyną i drobną pastą ścierną. Możesz więc poradzić sobie z prawie wszystkimi zadrapaniami, które dotknęły lakieru, ale nie dotarły do farby. Jeśli zdecydujesz się działać samodzielnie, będziesz potrzebować:

  • maszyna do polerowania;
  • drobna pasta ścierna;
  • ścierka P2000;
  • woda;
  • serwetki

Dobrze umyj karoserie szamponem samochodowym i wysusz bezpośrednio przed zabiegiem. Umieść samochód w cieniu lub garażu, aby nie nagrzewał się na słońcu, a rysy i wynik pracy były wyraźnie widoczne. Uszkodzony obszar przetrzyj szmatką zwilżoną w wodzie i wytrzyj do sucha. Nałóż odrobinę pasty na koło i wypoleruj rysę, stopniowo zwiększając prędkość. Staraj się nie pozostać w jednym miejscu przez długi czas, aby nie przegrzać lakieru. Kontynuuj polerowanie, naprzemiennie ruchy lewo-prawo i góra-dół. Traktuj nie tylko zadrapanie, ale także otaczający go obszar. Często płucz miejsce polerowania wodą i wyczyść tarczę z płytki nazębnej. Jeśli nie tylko lakier został uszkodzony, konieczne jest zwykłe polerowanie. W takim przypadku uszkodzenie można zamalować ołówkiem przywracającym dopasowanym do koloru samochodu.

Sprawdź więcej sposobów na jarwik.pl >>

Previous Zarzuty za posiadanie i handel bronią i amunicją
Next Szybkie operacje kręgosłupa endoskopem. Nowoczesne metody leczenia

Może to Ci się spodoba

Motoryzacja 0 Comments

Młodzi kierowcy spowodowali w ubiegłym roku ponad 5,5 tys. wypadków

Młodzi kierowcy mają często zbyt duże zaufanie do swoich umiejętności, a z drugiej strony nie potrafią zapanować nad pojazdem. Za ponad 20 proc. wypadków, do których dochodzi z winy kierowców, odpowiadają młode osoby.

Motoryzacja 0 Comments

Kierowcy ciężarówek coraz rzadziej uczestnikami wypadków

W ubiegłym roku ciężarówki brały udział w 3377 wypadkach drogowych na polskich drogach. W 2006 roku tego typu zdarzeń był ponad 7,6 tys. – wynika z raportu opracowanego na potrzeby akcji „Profesjonalni

Motoryzacja 0 Comments

Niewidzialna wycieraczka

Wynalezione w 1903 roku i po raz pierwszy wprowadzone w pojazdach silnikowych w 1916 roku wycieraczki przedniej szyby zniknęły w tle jako zwykłe i powszechne części samochodu. Podczas gdy wycieraczki

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź