Jak dbać o kobiece zdrowie w każdym wieku?

Jak dbać o kobiece zdrowie w każdym wieku?

Aby wyglądać i czuć się najlepiej w każdym wieku, ważne jest, aby dokonywać mądrych wyborów dotyczących stylu życia i zdrowia.

Oto sześć prostych rzeczy, które kobiety mogą robić codziennie (lub regularnie), aby zapewnić sobie dobre zdrowie.

Porada nr 1: Jedz zdrową dietę

„Chcesz jeść tak blisko naturalnej diety, jak to tylko możliwe” – mówi Donald Novey, lekarz medycyny integracyjnej z Advocate Medical Group w Park Ridge, Ill. Oznacza to różnorodność świeżych owoców i warzyw oraz mniej przetworzonej żywności. Jedzcie pełnoziarniste i wysokowłókniste pokarmy oraz wybierajcie chude kawałki mięsa, ryb i drobiu. Włączaj do swojej diety także niskotłuszczowe produkty mleczne – w zależności od wieku, potrzebujesz od 800 do 1500 miligramów wapnia dziennie, aby uniknąć osteoporozy, mówi dr Novey. Unikaj żywności i napojów o wysokiej zawartości kalorii, cukru, soli i tłuszczu.

Zdrowe odżywianie pomoże Ci utrzymać prawidłową wagę dla Twojego wzrostu, co jest ważne, ponieważ nadwaga może prowadzić do wielu chorób. Szukasz zdrowej przekąski? Spróbuj surowych warzyw, takich jak seler, marchew, brokuły, ogórki lub cukinia z dipem z niskotłuszczowego jogurtu.

Jeśli nie masz wystarczającej ilości witamin i składników odżywczych w swojej diecie, możesz chcieć wziąć multiwitaminę i suplement wapnia, aby upewnić się, że utrzymujesz dobry stan zdrowia.

Porada nr 2: Ćwiczenie

Choroby serca są główną przyczyną zgonów wśród kobiet w Ameryce, ale dużo ćwiczeń fizycznych może pomóc utrzymać serce w zdrowiu. Chcesz ćwiczyć co najmniej 30 minut dziennie, pięć dni w tygodniu, jeśli nie codziennie. Ćwiczenia aerobowe (spacery, pływanie, jogging, jazda na rowerze, taniec) są dobre dla zdrowia kobiet w ogóle, a zwłaszcza dla Twojego serca, mówi Sabrena Merrill, MS, z Lawrence, Kan., certyfikowany osobisty trener i instruktor fitness grupy i rzeczniczka American Council on Exercise.

Wskazówka zdrowotna nr 3: Unikaj ryzykownych nawyków

Trzymaj się z dala od papierosów i ludzi, którzy palą. Nie używaj narkotyków. Jeśli pijesz alkohol, rób to z umiarem. Większość badań dotyczących zdrowia kobiet pokazuje, że kobiety mogą bezpiecznie spożywać jeden drink dziennie. Przyjmuje się, że jeden drink to około 12 do 14 gramów alkoholu, co odpowiada 12 uncjom piwa (4,5% alkoholu); 5 uncjom wina (12,9% alkoholu); lub 1,5 uncji spirytusu (twardy likier, taki jak gin lub whiskey, odporny na 80 %).

Porada nr 4: Radzić sobie ze stresem

Niezależnie od etapu życia – córka, matka, babcia – kobieta często nosi wiele kapeluszy i radzi sobie z dużą presją i stresem. „Poświęć kilka minut każdego dnia tylko po to, by się zrelaksować i odzyskać swoją perspektywę” – mówi Novey. „To nie trwa długo, a zdrowie psychiczne jest ważne dla twojego fizycznego samopoczucia.” Możesz również radzić sobie ze stresem poprzez ćwiczenia, techniki relaksacyjne lub medytację.

Wskazówka zdrowotna nr 5: Słońce bezpiecznie. Nadmierna ekspozycja na szkodliwe promienie słoneczne może powodować raka skóry, który może być śmiertelny. Aby chronić się przed rakiem skóry, należy nosić filtr przeciwsłoneczny o współczynniku ochrony przeciwsłonecznej (SPF) wynoszącym co najmniej 15, jeśli masz zamiar przebywać na zewnątrz przez ponad kilka minut. Nawet jeśli wiernie nosisz filtr przeciwsłoneczny, powinieneś regularnie sprawdzać, czy nie ma oznak raka skóry. Oznaki ostrzegawcze obejmują wszelkie zmiany w rozmiarze, kształcie, kolorze lub odczuciu śladów porodów, kretów, piegów lub nowych, powiększających się, przebarwionych lub czerwonych obszarów skóry. Jeśli zauważysz jakiekolwiek zmiany lub okaże się, że masz rany, które nie goją się, skonsultuj się z lekarzem.

https://www.open-mind.pl/

Previous Gadżety do telefonów
Next Kobiety i alkohol

Może to Ci się spodoba

Life&Style 0 Comments

Dzięki specjalnej aplikacji można przetestować różne kolory ścian i wybrać odpowiednią farbę do wnętrza

Dobór odpowiedniego koloru farby do ścian już nie musi spędzać snu z powiek tym, którzy przystępują do remontu mieszkania. Zamiast wytężać wyobraźnię czy zlecać wykonanie wizualizacji architektowi, teraz można skorzystać ze specjalnej

Life&Style 0 Comments

Właściwości lecznicze marihuany – czyli o marihuanie medycznej

Kiedy pada słowo „marihuana” większość osób od razu myśli o narkotyku. Takie skojarzenia oczywiście są uzasadnione, ponieważ przez wiele lat konopie znane były właśnie jako roślina, z której produkuje się

Life&Style 0 Comments

Kobiety i alkohol

Badania wykazują, że spożycie alkoholu i nadużywanie go przez kobiety wzrasta.1-2 Podczas gdy nadużywanie alkoholu przez kogokolwiek stanowi poważne zagrożenie dla zdrowia publicznego, kobiety pijące są bardziej narażone na pewne

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź