Drukowanie wizytówek: Wybór koloru i tekstury papieru

Drukowanie wizytówek: Wybór koloru i tekstury papieru

W ciągu ostatnich kilku tygodni dokonywałem przeglądu logo klienta i pakietu identyfikacji wizualnej. Za każdym razem, gdy wysyłam jej PDF-y z dowodami koncepcji i potencjalnymi zastosowaniami dla jej nowego logo, poświęcam trochę czasu na odejście od procesu i zrobienie sobie przerwy, aby móc wrócić ze świeżymi oczami i nowymi pomysłami.

Aby umieścić to w kontekście, pozwolę sobie opisać ten projekt. Przede wszystkim stworzyłem logo, wykorzystując sitodrukowany wizerunek twarzy mojej klientki, z głową pochyloną na dłoni i winietowanymi włosami, które znikały wokół krawędzi obrazu logo. Moja klientka chciała, aby logo miało odrobinę wyrafinowanego, filmowego noir feel. Prostokątny obraz z sitodrukiem spoczywa nad nazwiskiem mojej klientki (pierwszy, środkowy, ostatni), które jest osadzone w klasycznej twarzy bezszeryfowej, skupionej nad nazwą jej firmy w nowoczesnej twarzy bezszeryfowej. Cienka linia reguły oddziela dwie linie pisma.

Najnowsza wersja prototypu wizytówki wykorzystuje pionową orientację z jej logo nad danymi kontaktowymi. Na jej początkowym papierze firmowym umieściłem logo w prawym dolnym rogu strony, z nadrukowanym sitodrukiem na lewo od logotypu zamiast nad nim.

Jak zauważono, ogólnym celem (czyli tonem, który moja klientka chce nadać swojej firmie) jest uchwycenie powietrza wysokiej klasy przepychu.

Następny krok

Kiedy wysłałem mojej klientce te dwa elementy jej systemu identyfikacji wizualnej, poprosiłem ją również o zastanowienie się, w jaki sposób chce wykorzystać kolor w swojej pracy. Więc kiedy ona zastanawia się nad tym pytaniem, ja również zacząłem odpowiadać na nie sam. To są moje pierwsze przemyślenia na temat tego procesu.

Po pierwsze, zasugerowałem jej, aby rozważyła niepowlekany, kremowy papier.

Większość czasu (z mojego doświadczenia) papier jest jasnobiały (często nazywany słonecznym białym lub niebiesko-białym). Papier niebiesko-biały nie zwraca na siebie uwagi, ale bardzo dobrze i wiernie odbija światło z powrotem do widza (bez zmiany koloru tuszu lub tonerów). Jest to zazwyczaj pożądane.

Jednak w niektórych przypadkach chcesz zwrócić uwagę na papier, a w przypadku mojej klientki, ponieważ jej wizerunek ma antyczny charakter, pomyślałem, że idealny może być kremowy papier (znany również jako żółto-biały lub naturalny biały). Pomyślałam, że mogłaby ona nadać winietowanemu obrazowi (z jego pierzastymi krawędziami) odcień brązowej sepii.

Kolejną zaletą niepowlekanego kremu, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę prostotę karty, jest to, że dodałaby ona kolor do wizytówki bez dodawania koloru do typu lub obrazu. Prawdopodobnie obraz mojego klienta (logomark) wraz z logotypem i danymi kontaktowymi mojego klienta zostałby wydrukowany czarnym tuszem, a jedynym dodatkowym kolorem byłoby tło w kolorze kremowym.

Inną opcją byłoby wydrukowanie logo i danych kontaktowych w kolorze ciemnobrązowym, aby kontynuować podejście do obrazu w tonacji sepii. (To znaczy, że wszystko miałoby odcień brązowy.) Moja jedyna obawa dotyczyłaby tego, czy nie wymagałoby to użycia nadmiernego toneru laserowego do budowy koloru brązowego (problem, którego można by uniknąć w przypadku druku offsetowego poprzez stworzenie koloru PMS zamiast 4-kolorowej budowy).

W końcu zasugerowałem, aby moja klientka rozważyła wszelkie tekstury i/lub być może plamki w wybranym przez siebie papierze. Szczególnie w przypadku wizytówki mądre jest myślenie w kategoriach wrażeń dotykowych, ponieważ dłoń otrzymuje wizytówkę (i wchłania jej teksturę w dotyku i powierzchnię) na długo przed tym, jak oczy są świadome jej tekstu i obrazów.

W przypadku mojego klienta, teksturowane, niepowlekane akcje rezonowałyby ze starszym, efektownym wizerunkiem firmy, wyprzedzając Internet i inną komunikację cyfrową. Kremowy kolor papieru oraz jego szorstka faktura sprawiłyby, że czytanie karty byłoby bardziej osobistym doświadczeniem niż przeglądanie informacji na powlekanym błyszczącym, jasnobiałym papierze. A wszelkie plamki na kremowej wizytówce zwróciłyby dalszą uwagę na to, że karta jest produktem fizycznym.

Myśli i potencjalne obawy

Powiedzmy, że próbowałeś osiągnąć podobny efekt we własnej pracy nad projektem druku komercyjnego. Oto kilka rzeczy, o których należy pamiętać, aby zapewnić sobie sukces:

Papier niepowlekany absorbuje farbę drukarską. Ważne jest, aby zapewnić obraz (tekst, logo, itp.), który ma zdefiniowane podkreślenia i cienie. W moim przypadku zmieniłem krzywą tonalną winietowanego obrazu portretowego mojego klienta w Photoshopie. Lekko otworzyłem cienie, a także upewniłem się, że na zdjęciu będą jasne biele. Wiedziałem, że każde ewentualne przecienienie sprawi, że obraz będzie wyglądał błotniście i płasko. A niepowlekany arkusz prasowy byłby mniej wyrozumiały niż jasny, biały arkusz powlekany.

W moim własnym przypadku podobała mi się prostota projektu. Nie dodanie osobnego koloru (jak np. kolor czerwony lub brązowy) w celu podkreślenia nazwiska lub wizerunku logo mojego klienta sprawiłoby, że cała sztuka i tekst wisiałyby razem (tj. cały czarny tusz lub toner), tworząc poczucie jedności. W swojej pracy, upewnij się, że Twój wybór projektu i papieru odzwierciedla cel marketingowy wizytówki (tj. to, co mówisz o wizerunku firmy i jej wartościach). Upewnij się, że marka klienta, podejście do projektu graficznego wizytówki, kolor i faktura papieru oraz wybrana technologia reprodukcji (cyfrowa lub offsetowa) wspierają się wzajemnie.

Należy pamiętać, że druk offsetowy częściej zapewnia lepszy produkt (w porównaniu z drukiem cyfrowym z użyciem tonera). Pokaż swoją wizytówkę sztuki do druku komercyjnego przedstawiciela handlowego i poprosić o jego / jej poradę. Jeśli uważa, że obrazy zostaną podłączone za pomocą cyfrowego druku laserowego, zapytaj o litografię offsetową (która zwykle będzie kosztować więcej). W razie wątpliwości, poproś o próbki. Tego typu niestandardowe kwestie związane z drukowaniem są zazwyczaj bardziej widoczne w półtonach niż w sztuce liniowej lub typie.

Jeśli to możliwe, pobierz próbki wybranego papieru i wydrukuj swoje makiety bezpośrednio na materiale do drukowania. Chociaż można symulować drukowanie w kolorze na ekranie komputera, naprawdę nie znalazłem lepszego sposobu na symulowanie wyglądu niestandardowego druku na kolorowym papierze (nawet tylko kremowym) niż drukowanie na samym papierze. Jeśli Twoje dzieło będzie drukowane w kolorze czarnym, możesz z łatwością wykonać prototyp na drukarce laserowej. Jeśli chcesz dodać również kolor (powiedzmy, że masz jakieś pismo w kolorze czerwonym i chcesz drukować na niepowlekanym kremie), będziesz musiał użyć drukarki atramentowej.

Pamiętaj, że podłoże papieru zmienia postrzegany kolor tuszu. Jeśli drukujesz czarny atrament na kremowym podłożu, to zazwyczaj nie stanowi to problemu. Ale jeśli drukujesz jakikolwiek inny kolor (powiedzmy odcienie skóry na kremie), może to spowodować nieusuwalne zmiany koloru.

Więcej na https://e-drukuje.pl/

Previous Idealny makijaż mineralny: Aplikowanie podkładu mineralnego na morko i nie tylko
Next 5 Korzyści płynących z antykoncepcji poza prewencją ciąży

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

Rodzaje drukarek dostępnych na rynku

Kilkanaście lat temu jedynym miejscem, w którym można był wydrukować dokumenty tekstowe była drukarnia. Dzisiaj dokumenty te oraz fotografie można wydrukować sobie nawet we własnym domu. To zasługa drukarek, które

Strefa Biznesu 0 Comments

Chemikalia: eksport

4 lipca 2012 roku Parlament Europejski i Rada Unii Europejskiej opublikowały Rozporządzenie NR 649/2010. Dotyczy ono wywozu oraz przywozu niebezpiecznych chemikaliów. Na mocy tego dokumentu na terenie państw członkowskich Unii

Strefa Biznesu 0 Comments

6-stopniowy poradnik dotyczący przechowywania kart charakterystyki

Kiedy prowadzisz biznes, nigdy nie brakuje rzeczy do zrobienia. Często może się wydawać, że nie da się być na bieżąco ze wszystkimi wciąż zmieniającymi się przepisami GHS dotyczącymi substancji chemicznych

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź